niedziela, 10 maja 2015

Warka #2 - REDMISTRZ - American Amber Ale 14,5BLG

Będąc w Londynie natknełiśmy się przypadkiem na browar Meantime. Piliśmy tam piwo Yakima Red, które tak mi zasmakowało, że po powrocie wiedziałem już, że chcę uwarzyć piwo typu American Amber Ale. 







Piwko z założenia powinno mieć kolor czerwony (10–17 SRM) no ale zobaczymy po fermentacji jak to wyjdzie :)


 Składniki:
- Słód pale ale Strzegom 4kg
- Słód wiedeński Strzegom 1kg
- Słód karmelowy 300 Strzegom 0,25kg
- Słód karmelowy czerwony Strzegom 0,25kg
- Palone ziarna jęczmienia Strzegom 50g
- Chmiel goryczkowy Magnum 20g
- Chmiel aromatyczny Cascade 25g (10g+15g)
- Drożdże piwowarskie US-05
 

18l wody podgrzałem do 70st. C i wrzuciłem wszystkie słody poza prażonym jęczmieniem. Temperatura spadła do 65st. C i utrzymywałem ją przez 60min. Później podgrzałem do 72st. C na 15min. Następnie wrzuciłem prażony jęczmień i podgrzałem do 76st. C. Niestety w tym momencie temperatura trochę mi za mocno podskoczyła ale mam nadzieję, że będzie ok.



Następnie zająłem się procesem wysładzania. Całą zawartość przeniosłem mniejszym garnkiem do fermentora i odczekałem 30min by utworzyło się złoże filtracyjne.



Wysładzałem (dolewałem ciepłą wodę od góry) do uzyskania 24l brzeczki (z kranika leciało ~2BLG). Nie miałem klipsa na wężyk więc jak to mawiają - potrzeba matką wynalazków :)



Następnie zacząłem gotować brzeczkę. Od samego początku wrzuciłem chmiel Magnum 20g na goryczkę a na ostatnie 5 minut wrzuciłem chmiel Cascade 15g na aromat. Później klasycznie chłodziłem brzeczkę w garze w brodziku z zimną wodą i lodem. Zajęło mi to z 2-3 godziny.





Niestety następnie zaczęły się problemy. Woda do dehydratacji drożdży miała osad z czajnika. W związku z czym przeprowadziłem uwadnianie w wystudzonej brzeczce (20st.C).

Trochę zmodyfikowałem magic boxa, w związku z tym, że za każdym razem by sprawdzić temperaturę w fermentorze musiałem wsadzać telefon i nagrywać film... wyciąłem otwór z boku i teraz wszystko widać pięknie :)


 


Kolejnym problemem może się okazać to, że nie zrobiłem testu FFT. Piwo powinno fermentować teraz przez 5 dni na burzliwej oraz 10dni na cichej, jednak zrobię burzliwą przez 7 dni i mam nadzieję, że finalnie przy butelkowaniu BLG spadnie do poziomu 2-3BLG. Przy przelewaniu na cichą fermentację do młodego piwa dodam chmiel Cascade 10g.

Butelkowanie przewidziane na 26.05, z użyciem 120g cukru i następnie aż 4 tygodnie leżakowania. Mam nadzieję, że wytrzymam ;)

No i, oby tylko nie wdała się infekcja!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz